Nyakkendős broki pitizteti a gyermekmentőket

Adakozni, különböző közérdekű ügyeket támogatni szép, és nemes dolog, legalábbis legtöbbünk így véli. De egy nemes ügyet felhasználva, gombokért önmagunkat promótálni gusztustalan, és bárki, bármit mond, e véleményemtől eltántoríthatatlan vagyok.

Szekeres Szabolcs
főszerkesztő
véleménycikke

Aki önzetlenül ad, csendben teszi

Alig 24 órája, hogy az internet legnagyobb közösségi portálján megjelent egy megosztás, melyben egy broki (tőzsdei bróker általánosan ismert becézett alakja) ajánl fel pénzt a Magyar Gyermekmentő Alapítványnak. Már az is visszataszító lenne, ha fogott volna egy adag pénzt – ahogy magáról állítja, van miből – és azt odaadja az említett közérdekű szervezetnek, és ezt harsogva közzéteszi. Ám a broki ezen is túlment, saját weboldalát hirdető, ám a gyermekmentők fotóját tartalmazó bejegyzését meg kell osztani, és szívecskével „imádni” ahhoz, hogy az „adománya” minél magasabb összegű legyen. 1 „imádás’ = 1 Ft.

19 óra alatt, cirka 3000 plusz kedvelés

Ügyes broki

A bróker ügyes. Igaz, lenne miből szépen, csendben adakozni, de ő mégis inkább reklámfelületnek használja a Gyermekmentő Alapítványt, és kihasználja a rengeteg jóérzésű embert, aki osztja, és osztja, hogy minél több pénzhez juthasson az igen fontos feladatokra létrejött szervezet.

Mindeközben a broki üzleti facebook oldalának kedvelői, alig 19 óra alatt megtízszereződtek, 500-ról, 5492-re nőtt a számuk, és ez csak tovább gyarapodik minden órában. Gusztustalan…

Az ág is húzza őket

A Magyar Gyermekmentő Alapítvány vezetése nagyon jól tudja, hogy gusztustalan marketingkampányra használják fel őket, de nem tehetnek semmi, mint mondják: Minden forint számít. Csendben tűrnek, és várják, hogy minél hamarabb, minél több mentőeszközt tudjanak vásárolni. Ha „le kell menni kutyába, hát lemennek”, csak a mentés, és a betegbiztonság megmaradjon. Persze, nem ez a broki az egyetlen, aki üzletet lát a gyermekmentőkben. Egész pontosan a Magyar Gyermekmentő Alapítványban, hiszen „gyermekmentőből” igen sok van. Harminc feletti azoknak az alapítványoknak a száma, akik valamilyen formában használják a gyermekmentés szót, ám tényleges gyermekmentést csak ketten végeznek. A Magyar Gyermekmentő Alapítvány több eset- kocsiján kívül a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat mentőautói végeznek mentési feladatokat, mindketten az Országos Mentőszolgálat irányítása alatt. A többiek úgy gondolják, hogy egy-egy szelet zsíros kenyér kiosztása is belefér a „gyermekmentés” fogalmába.

Van aztán olyan, Balaton-környéki „alapítvány”, aki semmiféle mentőfeladatot nem végez, mégis sikeres és e sikereket pusztán a Magyar Gyermekmentő Alapítvány elnevezéséhez kísértetiesen hasonló nevének köszönheti. Mint megtudtuk, az igazi alapítvány eset-kocsijai, gyermekorvosokkal, mentő-szakorvosokkal a fedélzetükön kivívták a balatoni lakosság háláját, szeretetét. Van olyan hamburgeres, aki egy fillért sem fogad el a szendvicsekért, de a trafikos sem hagyja kifizetni a képeslapot, ha a mentőszemélyzet netán üdvözlő üzenetet küldene ha. Adakozna is a balatoni nép, küldi is adójának 1 százalékát, csak ugye, nem jó helyre. Mikor az interneten keresik a gyermekmentőket, a kamu alapítvány jön elő a környékből, így oda megy a sok-sok pénz.

Volt olyan adózási időszak, mikor a tényleges mentést nem végző alapítvány 40 milliót kaszált, ugyanakkor az igazi mentők épp csak 23 millióhoz jutottak.

A Gyermekmentő Alapítvány egyik vezetője azt is elmesélte lapunknak, hogy nagyobb bevásárlóközpontok parkolójában találkoztak már olyan „aktivistákkal” is, akik éppen nekik gyűjtöttek pénzt, az alapítványuk nevével visszaélve kéregettek kisebb-nagyobb összegeket.

És most itt a broki

Gusztustalan egy ilyen nemes munkát végző szervezet hátán felkapaszkodni. Gusztustalan, de bejött. Mire e cikk végére érünk, az egy nappal ezelőtt még mindössze 500 követőt magénak tudó üzleti facebook oldal már több, mint 8.000 kedveléssel rendelkezik.

Természetesen megkerestük a brókert, aki gyerekkorában csak azt hitte, hogy a pénz mindennél fontosabb, azonban mára ezt már tudja is. A facebook messengeren értük el, ám interjú nem lett a dologból. Először is, látni szerette volna a teljes cikket, mielőtt megszólal (?), majd kérte, küldjem el kérdéseim írásban, és ha bokros teendői engedik, úgy napok múltán válaszol. Elköszönni már nem sikerült…

Ha valakinek feltűnne, hogy a broki facebook adatlapját mindenféle takarás nélkül közöljük, azt meg kell nyugtatnunk, nem követünk el személyiségi jogsértést. Részint, mert ez egy véleménycikk, másrészt pedig, a broki maga adja mindenki tudtára: felvállalta a nyilvánosságot, tehát közszereplővé vált. Íme, az erről szóló, pár hónapja indult lapjának első posztja:

Megjött a nyilvánosság… (ha már közszereplő)

Ha esetleg…

Reményeink szerint az emberekben megmaradt a segítő szándék, a mindennapos visszaélések, csalások nem szegték kedvét az adakozóknak. Akik úgy érzik, hogy segíteni szeretnék ezt a valóban nemes szervezetet, a Magyar Gyermekmentő Alapítvány weboldalát IDE kattintva érheti el.

 

 


Kérjük, kedvelje a MegyeiHír oldalait!

Hozzászólások